Morcos Calibra Turbo
2004.07.30. 10:51
Akivel már megtörtént a baj, annak már nem kell roncsról gondoskodnia. Michael Göbelhoff a legjobbat hozta ki a dologból: eladta a roncs Calibrát, és a barátok és a család segítségével mégegyszer elölröl kezdte. Most már tényleg minden oké.
Miután Michael sokáig Kadett E-t vezetett - elöször egy GSi-t, aztán egy GSi 16V-t - két évvel ezelött Calibra 16V-re váltott. Büszkén mutatta be az új szerzeményét a wacke-i autótalálkozón, és olyan felszabadulttá vált, hogy a vasárnap reggeli hazaút komoly problémákat okozott számára. Minek vannak az embernek barátai? Sven pajtás segítökészen és enyhén ittasan belekapott a kormányba. Sajnos a hazafelé út már fél távnál úgymond elég csúnya véget ért - hogy is volt az az elsöbbségadás szabállyal - egy keresztezödésben. Michael elsö Calibrája mindössze két hónap után egy halom ronccsá vált.
Itt már nem segített a siránkozás. Az egyetlen, ami segíthetett, egy új Calibra. S most már mindjárt egy Turbo. Az interneten találta meg az igazit. A nova-fekete kupé lakkozása eléggé viseletes volt, és a turbótöltö is halálán volt. A legjobb elözmények ahhoz, hogy a Calibrát jóval a piaci ár alatt meg lehessen szerezni. Elöször az Ole-örült egy új turbótöltöt rendelt, aztán elgondolkozott a következö lépéseken. Ezek az anyagiak hiányában elég kisléptéküek lehettek csak: a Cliff lökhárítók a régi Calibráról, egy Koni futómü, és egy új lakkozás. Ennek elvileg elégnek kellett volna lennie. De végül mégsem lett az.
Ezenkívül az új fényezés nem bizonyult olyan egyszerünek. Órák tömkelegét töltötte Michael az Engelke és Fenker fényezömühelyben, Wahlstedt-ben, ahol is nagyon szívélyesen és kedvesen próbáltak segítségére lenni, azonban színpaletták segítségével sem sikerült megtalálni a kívánt színt. Csak néhány - a kollégák anyósülésén eltöltött - Opel találkozó után született meg az inspiráció, és nem csak a színválasztást illetöen. Mindenesetre Micha rátalált a "Monte-Carlo Magic" effektlakkra, és megkérdezte testvérét, aki járatos az ilyen dolgokban, hogy az ö autóját nem tudná-e ilyenre fényezni. "Ha nagyon muszáj..." - válaszolta Karsten kevesebb lekesedést mutatva. Muszáj volt. Egyre több és több elemet vitt Michael fényezésre: küszöbspoilert, hátsó kötényt a Riegertöl, Lenk-féle elsö kötényt, melyet a Cliff-féle lökhárító alá szerelt, és a Steinmetz-sporttükröket. A késöbbi kiteljesedésnél Daddy szerelömühelyében a fényszóró és a hátsó lámpa is fekete tónust kapott. Ezután folytatódott az út egy Mantzel-mühelybe észak felé, a Schmidt Revolution-hoz, ahol Micha egyrészes VN- line kerekeket 8,5*17-es méretben kapott a Calibra alá.
Optikailag a kupé a külsöt illetöen már tip-top volt. Az ajtókon belül azonban Michael ízlésének még túlontúl unalmas volt. Szerencsére interneten megismerkedett Alex-szal, aki avatott kezekkel bír a ülések és kalaptartók börrel való behúzását illetöen. A hamburgi "Unikat Artware" további színekbe bújtatta a 28-as Dino kormányt. Nemsokára a motortérben is megjelentek a villámok. A krómozott szelepfedelet és ékszíjborítást Micael az elsö Calibrájából mentette át. Az optika már rendben volt, csak a teljesítmény tekintetében lehetett volna egy kicsit több. Ezután nem sokkal egy látogatás következett a Lotec-nál, ahol a Turbót nagyobb töltölevegö-hütövel phase II-es chiptuninggal több eröhöz segítette.
2001 nyarára azonban kiveszett belöle az erö. Az ausztriai nyaralás során bedöglött a motor. Ezzel együtt löttek a nyaralának és a szezonnak is... Egész novemberig kellett várnia a Calibra vezetönek, míg egy megfelelö utódra talált, mely csupán 30.000 km-t teljesített. A teljesen új hengerfejtömítéssel ellátott hajtómü átültetése Michael testvérével, Carstennel, és barátjával, Jens-sel történt. A Lotec-chip helyére egy Mantzel-féle került.
Most már csak a zene hiányzott. A véletlen segítette hozzá Michael-t egy Alpine CVA 1000R-hez monitorral és navigációs rendszerrel. Annyira olcsón tudta megvásárolni a Media Markt-ban kiállítási darabként használt darabot, hogy mindjárt vett hozzá egy PlayStation II-t is, és rögtön beköttette. Barátjával, Sachsa-val még ugyanazon a télen kiegészítette a felszerelést két Kenwood végfokkal, két free-air mélynyomóval, és a Canton két- és háromutas rendszerrel, melyek már Michael elsö Kadettjában is jól vizsgáztak.
Az új szezon a "barkácsoló" számára egy Bad Segeberg-i túrával kezdödött. Nem egy Opel találkozóra, hanem hogy a Schmidt Revolution-nál még egy látogatást tegyen. Mióta megvoltak neki a VN egyrészes felniei, Michael úgy érezte, hogy a kerekek bármely autón visszaköszönhetnek. így nem lehetett tovább menni... Volker Schmidtnek megvolt a megoldása Michael gondjára, akinek egyébként a dizájn tetszett. Ismét egy VN-line - de most már egy csillogó krómozott 3-részes - Radinox-csavarokkal 18 coll méretben.
Még több csillogás fog nemsoká a motortérbe költözni. Ott viszont lehet egy kicsit sárgább is a színezet... Michael köszönetet mond minden segítönek, aki nélkül mindez nem sikerülhetett volna.
TÉNYEK
Típus : Calibra Turbo 4*4 1993 Motor : 2.0i 16V Turbo soros 4 hegeres, DOHC, Lotec töltölevegö-hütö, Mantzel chiptuning, K&N légszürö Kipufogó : Mantzel A-csop. rozsdamentes Eröátvitel : Sachs- sportkuplung, F28 hatsebességes váltó, 4*4 Teljesítmény : 204le (150kW) Elsö felfüggesztés : egylengökaros, háromszög-geometriájú, McPherson lengökarokkal, stabilizátor Hátsó felfüggesztés : egylengökaros, ferde, stabilizátor Rugózás : KAW -60mm/-40mm Lengéscsillapító : Koni (sárga) Felnik : 3-részes Schmidt VN-Line 8,5*18 ET 38, 9*18 ET 20 Gumik : TOYO Proxes 215/35-18 245/35-18 Fékek : belsö hütésü tárcsa/tárcsa Egyéb extrák : Cliff elsö lökhárító, Lenk elsö kötény, Rieger küszöb és hátsó kötény, fekete fényszórók és lámpák Beltér : teljes börkárpit (kék-fekete), 30-as Dino kormány, VDO kieg. müszerek (nyomás, feszültség, és olajhö), airbrushü Zene : Alpine CVA 1000R-hez monitorral és navigációs rendszerrel, Kenwood végfokkal, két free-air mélynyomóval, és a Canton két- és háromutas rendszerrel, Kenwood free-air woofer, PS II
Egy pár kép a verdáról:
Nincs jelenleg kép a verdárol!
|